TYÖSSÄOPPIMISMATKANNI YLHÄISTEN SISUSTUTEHTAALLA

TYÖPÄIVÄKIRJA YLHÄISTEN SISUSTUSTEHTAALLE


Minun työtehtäviin kuulu että tarvitsen valokuvata erilaisia kuvatuotteet. Ylhäisten mymäällässä mydään paljon erinomaisia ja trendikäät sisustushuonekalut tuotteet esim. Artek,Cuero Design, Rowico, Muurame, Lennol ja muut.. Sisustustehdäs on iso kauppa ja siellä on paljon tekemistä esimerkiksi minä tarvitsen valokuvata satoja mattoja, eri kokoja, eri muotikuva. 


  • Flatlaykuva: ( Flat lay on paras valokuvatekniikka, jos sinä haluat esittellä sinun asiakalle tuoteita koska se antaa hyvän lintuperspektivii kohtesta.)
  • Fiiliskuva: (Fiilis-kuva esittele erilaisia mielikuvat sinun tuotteen käyttämisen. Tämä tekniika auttaa asiakat ymmärtämään helposti missä ja miten voi rakentaa omasta inspiraatiota, käytäen sinun tuottetisi.)

  • Lähikuva tai Makrokuvaus: (Yleensä tämä valokuvatyyppi on erinomainen tekniikkaa, kun sinä haluat esittelellä yksinkohtaisesti sinun asiakaille millaisia materiaaleja, texturia, värejä, kuviota tuotessa on.)
 Näitä kolmea valokuvaustekniikkaa käytetään normaalisti nettikauppaan ja sosiaalmedia Ylhäisten sisustustehtaalla.





Kuvattuotteet julkaistaan nettikauppan osoitessa  Matto.fi
ja Sisustustehdas.fi  

Näistä linkkejstä voit katso valokuvatuotteni ja aanta minulle sinun oma mielenpiteitä. Voit myöskiin seurata heidän Instagram ja Facebook sosiaaliset tiliit. 

Instagram Matto.fi  ja Instagram Ylhaistensisustustehdas

Facebooksisustustehdas  FacebookMatto.fi


                                   









     
         









Oppimispolku


Tällä hetkellä olen tyytyväinen, koska olen oppinut suuren piirtein sisustus ja valokuvaammatti.

Ammattitaidoni on parantanut, suomen kieli taidot on vielä prosessioppimisekssa, joka päivä opin uusia asioita. Olen ollut Sisustustehdalla noin kolme kuukautta. Samalla olen tehnnyt yhtöpajani.

Kolmen kuukauden aikana olen oppinut erilaisia graafinentyökaluja. Minä olen kokeilut uusia graafiset sovellukset esim. 

Photoshop 2020


Mun mielipiteeni Photoshop 2020:sta on se että se on ammattimaisten valokuvajatyökalu, kun sinä tarvitset tehdä valokuvakäsittely. Se on helppo käyttä esim. erota sinun kuvasi on Photoshop 2020:lla helppo.













Adobe Lightroom 


Lightroomiin on toinen erinomainen graafinen työkalut, kun tarvitset haetaan hyvä valkotasapaino, lenssinkorjaus, luontovaloja tai eri elementeja häirisetvat valokuvia.






Valkotasapaino - kameran poikkeavuus.



korostaa korjaus, väritasapainon, hämärää ja epätarkka kuvat

Kuvien optimointi julkaisuympäristöön



Optimointi verkkokuva koot tallentaminen, Matto.fi Verkkokaupassa on.

suositeltu pystykuva koko on:


RGB netti julkaisu 
W 1000px
H  1500px   resolutio 300 px/inch

Vaakakuva koko:

RGB netti julkaisu
W 1500pxH  1000Px  
resolutio 300 px/inch (Alkuperäien kuvat tallentaminen muodot.)


Instagram/Facebook koot:

IG stories koot käyttäminen on: 
W 1080px
H  1920px  resolutio 120 px/inch


 Valokuvaus prosessi 

  1. Työväihe: Ensimmäinen asia, johon sinun on kiinnitettävä huomiota, on miten suunnitella ja rakentaa ideoitasi ja asiakkaasi toiveita.


Minkälainen valokuva tarjomme?
Esim. yksinkertainenkuva, tuotteetkuva, lintuperspectiivikuva (Flat-lay).
fiiliskuva (lookkuva) Makrokuva (zoomikuva)

Mistä kerätä ideoita?

yleensa hyvä tipsejä on luo sun oma pirrosputaksi paperilla, myöskin surffeja pinteresta ja luo sun oma Pinterest taulun/ Moodboardi   

                                    



2.Työväihe:

Millaisia työvälineitä ja rekvisiittaa käyttän työpaikkani?                     

                                                                                                                ➤Tikkaat
➤ Kuvaustausta Vinyyli valkoinen
➤ Siivousvälineet
➤ kamera Canon Eos 1100D
➤ Valokuvastudio Elinchrom (d-lite salama, softboxi valaisimet) 
➤ Rekvisiitat ovat myymälä tuotteet (koristeita, sisustus tuotteet jne.)


Työskentely 

Normaalisti kun olen teen töitä, olen hyvin keskittynyt siihen mitä minä teen.
Varmistään että  mulla on kaikki tarvittavat työkaluja studiossa.
Tarkistaan kaikki valaisimet toimivat hyvin.
Muokataan kameran asennukset.
Siivotaan työalueni.
Rakennaan valokuvausympäristö.
Aloitetaan valokuvaus istunto.
Tarkistaan tietokonnessa valokuvaus istunto oli kiva.
Teen kuvakäsittely Lighroomiin ja Photoshopissa.
Seuraavaksi tallennan kuvat ja sen jälkeen lähetän sähköpostia pomolle.Siivotaan ja palata takaisin kaikkia tavarat mitä  olen käyttänyt.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Myymälän pohjapiirros Ylhäisten sisustustehtalla - Somistustarvikeet

Koulun retki Helsingissä

Ylhäisten Sisustus Tehdas työssäoppiminen valokuvaus prosessi ja valmis tuotteet